لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم

ساخت وبلاگ

عزیزانی که برای جمع آوری زباله استخدام می شوند باید آموزش هایی ببینند که در هنگام کار خطری آنها را تهدید نکند. توجه داشته باشید که تصور اینکه جمع آوری زباله خطری برای کسی ندارد کاملاً اشتباه است و ممکن است حتی جان افراد را بگیرد! کارفرمایان موظفند که برای بالا بردن آگاهی و تهیه تجهیزات ایمنی کارمندان به خوبی از افراد محافظت کنند.


این کار به قدری مهم و حساس است که موسسه ملی ایمنی و سلامت شغلی (NIOSH) جهت تامین ایمنی کارگران جمع آوری زباله به کارفرمایان دستوراتی داده است که حتماً باید رعایت شوند:

  • اجرای یک برنامه ایمنی و سلامت به جهت آشنایی کارگران و توانایی کنترل خطرات احتمالی
  • اجرا و تعیین یک فرهنگ ایمنی قوی و مثبت توسط مدیران بالا رتبه شرکت. این کار باعث می شود که کارگران تصور کنند که مدیران به ایمنی آنها توجه کافی و لازم را دارند.
  • ایجاد کمیته ایمنی و سلامت تشکیل شده از نمایندگان و کارگران
  • اطمینان از انطباق استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) که تعیین شده اند
  • در صورت امکان تامین وسایل نقلیه تمام اتوماتیک برای حفظ سلامت بیشتر کارگران
  • تامین و تهیه تجهیزات بالابر برای کاهش فشار کار
  • ارزیابی ایمنی کار و مدیریت خطرات مربوط به کار
  • آموزش های لازم کارگران با در نظر گرفتن نوع فعالیت هایی که قرار است انجام دهند
  • تکرار دوره های آموزشی برای یادآوری به کارگران
    کارگرانی که قرار است راننده ماشین های جمع آوری باید نکاتی را رعایت کنند که برای حفظ ایمنی و سلامت کارگران ضروری است. از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
    رانندگی با سرعت کم و ایمن، چک کردن تمام بوق ها و چراغ های هشدار دهنده و اطمینان از سالم بودن آنها برای مواقع ضروری، راننده موظف است قبل از حرکت از سوار شدن کارگران اطمینان حاصل نماید، راننده باید به نحوی کنار سطل زباله بایستد که حرکت و عبور و مرور وسایل نقلیه های دیگر را مختل نکند.
    تمامی کارگران باید از تجهیزات و لباس کار استفاده کنند. به یاد داشته باشید که یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی برای این عزیزان دستکش ایمنی است زیرا سر و کار داشتن با زباله ها به تنهایی سخت و دشوار است، حال تصور کنید در بین زباله ها شیشه های شکسته نیز باشد، در این صورت دست کارگران به شدت آسیب خواهد دید، بنابراین تجهیزات ایمنی در این کار بسیار مهم و حیاتی است.
لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, لباس ایمنی, تجهیزات ایمنی, جمع آوری زباله, ایمنی در کار, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 166 تاريخ : چهارشنبه 28 آبان 1399 ساعت: 22:47

سوختگی از موارد خطرناکی است که در محیط کار افراد را تهدید می کند. سوختگی علاوه بر آسیب های جدی و جبران ناپذیر ممکن است باعث مرگ نیز شود. بنابراین باید به خوبی از سلامت خود در هر محیطی که هستید حفاظت نمایید. چنانچه برای خودتان و یا همکارانتان در محیط کار سوختگی رخ داد، باید در اسرع وقت با اورژانس تماس حاصل نمایید و تا رسیدن ماموران سلامت، تمام کارهایی که به شما می گویند را به خوبی انجام دهید. همانطور که از قبل می گفتند پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین بهتر است که برای محافظت از خود در برابر سوختگی از تجهیزات ایمنی لازم استفاده نمایید.
درصد بسیار زیادی از آمارهای سوختگی ثبت شده مربوط به بزرگسالان در محیط کار بوده است. سوختگی هایی که در محل کار افراد را تهدید می کنند تماس با شعله آتش، تماس با اشیاء بسیار داغ، تماس با مایعات یا بخار بسیار پر حرارت، پاشیدن مواد شیمیایی به چشم یا پوست و برق می باشند.


سوختگی به چند درجه تقسیم بندی می شود
سوختگی درجه یک نسبت به بقیه سوختگی ها جدیت کمتری دارد و تنها باعث قرمزی پوست، تورم و یا خشکی خفیف روی سطح پوست می شود.
سوختگی درجه دو آسیب های جدی تری به بدن وارد می کند. این نوع از سوختگی معمولاً همراه با درد است و روی سطح پوست تاول می زند و تورم ایجاد می شود.
سوختگی درجه سوم باعث سوختن کامل پوست و سفید شدن آن می شود. پوست به قدری سوخته می شود که سطح آن سفت و خشک می شود. سوختگی درجه سوم هر اندازه ای که باشد به شدت خطرناک و جدی است و به مراقبت های پزشکی نیاز دارد.
سوختگی معمولاً از هر نوعی که باشد خطرناک به شمار می رود چرا که در ابتدا به خوبی نمی توان میزان و درجه آن را مشخص کرد. بنابراین در هنگام بروز سوختگی سریع با فوریت های پزشکی تماس حاصل نمایید. توجه داشته باشید که حتماً از لباس کار مناسب با محیط کاریتان استفاده نمایید تا دچار سوختگی نشوید.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, تجهیزات ایمنی, لباس ایمنی, سوختگی در کار, جلوگیری از سوختگی در کار, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 168 تاريخ : سه شنبه 27 آبان 1399 ساعت: 21:43

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ایمنی و آتش نشانی تهران، حسین مصطفی زاده، گفته است “تا زمانی که نیروی انسانی کارکشته، خبره، متخصص و عاشق تولید در کشور داریم می توانیم با اعتماد به نفس مسیر جهش تولید را با استفاده از تمام هم و غم خود طی کنیم.”
منظور او از این سخت این است که با نیروهایی که عاشق تولید هستند و در عین حال دارای تخصص و کارهای حرفه ای می باشند می توانیم تولیدات داخلی را افزایش دهیم و تولیدات خود در صنعت ایمنی و آتشنشانی را بالا ببریم. تجهیزات ایمنی و لباس کار از آن دسته از ملزومات کار است که در سال های دور به دلیل ناتوانی در تولید، هزینه های بسیار زیادی برای واردات آنها داشته ایم ولیکن امروزه با استفاده از نیروهای حرفه ای تولیدات بسیار خوب و زیادی در این زمینه داشته ایم.


وی با اشاره به اقدامات اتحادیه برای تحقق این مهم بیان کرد: اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ایمنی و آتشنشانی در سال های اخیر با همت و سرمایه گذاری در حوزه تولید توانسته برای تولید انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز در بازار به خصوص انواع لوازم و لباس ایمنی آتش نشانی، دستکش ایمنی، سیستم اعلام اطفای حریق، کپسول آتشنشانی، کلاه ایمنی و کفش های صنعتی تلاش کند. او ادامه داد: با افتخار اعلام می کنم این اتحادیه در چند سال گذشته روند بسیار صعودی در توسعه تولید لوازم موجود در این صنف را طی کرده است. البته قطع به یقین برخی از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این نوع کالاها در کشور وجود ندارد و باید وارد شوند.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, تجهیزات ایمنی, صنایع ایمنی, پیشرفت صنایع ایمنی, لباس ایمنی, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 175 تاريخ : سه شنبه 27 آبان 1399 ساعت: 21:36

به دلیل حساس بودن و اهمیت بسیار زیاد سلامت سر در بدن، استفاده از کلاه ایمنی در تمام مشاغل از ضرورت های جدی است که همه افراد آن را رعایت کنند. کلاه ایمنی به صورت حرفه ای و عالی از سر در مقابل خطرات و آسیب های احتمالی به هنگام کار جلوگیری می کند. تمام این محافظت ها و حساس بودن سر این است که جمجه انسان محل قرارگیری اعضای حیاتی بدن و همچنین مرکز سیستم اعصاب بدن می باشد، از این رو با کوچکترین آسیبی ممکن است سیستم کل بدن و اندام های دیگر دچار خطر و یا آسیب های جدی و دائمی شوند. گزارش ها حاکی از آن هستند که بیشترین آسیب ها در محیط کار مربوط به سر می باشد، بنابراین باید به خوبی در حفظ سلامت خود و سر کوشا باشید و از کلاه ایمنی استفاده نمایید.


به صورت کلی آسیب هایی که به سر ممکن است تهدید به شمار بروند عبارتند از موارد ذیل:
– سقوط و پرت شدن و یا برخورد اشیاء به سر
– برخورد سر با وسایل ثابت در محل کار به خصوص در فضاهای کوچک تر
– تماس سر با تجهیزات برق و یا خط های انتقال برق
– گیر کردن موهای سر در ماشین آلات متحرک و کنده شدن دسته ای موهای سر
– در مکان های دارای آتش، آتش گرفتن موهای سر و یا سوختگی سر
اینها تنها بخش خوش بینانه آسیب ها به سر هستند، به عبارتی ممکن است که خطرهای بسیار جدی تری به سر وارد شود. آسیب هایی که حتی ممکن است به مرگ طرف منجر شود! این آسیب ها عبارتند از:
– برخورد سر با اجسام لبه دار و بسیار تیز که منجر به سوراخ شدن جمجه هستند.
– برخورد شدید اجسام با سر که منجر به شکستن جمجمه و یا مهره های گردن منجر می شود.
– ضربه شدید به سر که باعث ضربه مغزی می شود که بدون شکستن جمجمه رخ می دهد و ممکن است باعث بیهوشی و مشکلات متعدد و خطرناک دیگری شود.
– مالیده شدن و برخورد مواد شیمیایی به سر که باعث بروز مشکلات بسیار زیادی می شود.


نمی توان تمامی خطرات را نادیده گرفت و از طرفی حذف آنها اصلاً ممکن نیست، بنابراین برای حفاظت و جلوگیری از تهدیدات و خطرات ناشی از کار باید از کلاه متناسب با نوع شغلتان که یکی از اصلی ترین تجهیزات ایمنی است، استفاده کنید. در نظر داشته باشید که هر شغلی برای خود کلاه ایمنی مخصوصی دارد که با توجه به شرایط و محیط کاری ویژگی های منحصربه فردی دارند.
سیستم فنی کلاه ایمنی به نحوی است که بتواند به خوبی از سر در برابر ضربات و انرژی های وارده محافظت کند، به این صورت که کلاه ایمنی باید انرژی اجسام در حال سقوط را به خوبی بگیرد و جذب کند تا سر کمترین آسیبی نبیند. در هر کلاه ایمنی این جذب به صورت های مختلف انجام می شود، در برخی از آنها از راه تغییر شکل موقت و یا دائم پوسته کلاه و یا از طریق شکستن کوچک برخی قسمت های پوسته کلاه و یا یراق ها.
به صورت اساسی کلاه ایمنی می بایست مقاومت بسیار زیاد و خوبی در برابر خطرات داشته باشد تا سر کوچکترین آسیبی نبیند.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, تجهیزات ایمنی, کلاه ایمنی, کلاه ایمنی استاندارد, کلاه ایمنی مناسب, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 162 تاريخ : شنبه 24 آبان 1399 ساعت: 21:29

در هنگام کار پوشیدن لباس کار باید جهت جلوگیری از آسیب دیدن لباس کار و تجهیزات ایمنی مخصوص به شغلتان استفاده شود. لباس کار برای شغل های مختلف، متفاوت طراحی و تولید می شود چرا که هر کاری ویژگی های مخصوص خودش را دارد و باید متناسب با خطراتی که افراد را تهدید می کند لباس مناسب داشت. در نظر داشته باشید که تجهیزات ایمنی لازم برای تمام شغل ها به نحوی استاندارد می گیرند که آسیب های احتمالی به فرد در آن شغل را به حداقل برسانند.
بنابه گفته ها می توان متوجه شد که حفظ و نگهداری از لباس کار اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به خوبی به این لباس رسیدگی کرد تا به بهترین شکل از سلامت ما محافظت کند. رسیدگی به لباس کار و بررسی آن زمان زیادی از ما نخواهد گرفت، باید توجه داشته باشید که در زمان استفاده از لباس کار ممکن است ایرادات آن را متوجه نشوید، بنابراین بهتر است که پیش از پوشیدن لباس آن را به خوبی و با دقت بررسی کنید. چنانچه در لباس نقصی مشاهده کردید بهترین کار این است که دست از کار بکشید و هرچه زودتر به برطرف کردن آن رسیدگی نمایید چرا که ممکن است هنگام کار همان نقص باعث بروز خطراتی برای جان و سلامت شما شود. ممکن است در شرایطی کار کنید که لباس کار یدک داشته باشید و به محض آسیب لباس اول، مجبور به استفاده از لباس دوم خود شوید، در این شرایط توصیه می شود که ابتدا بدن خود را بشویید و یا کاملاً تمیز نمایید که آلودگی را به لباس جدید منتقل نکنید.


نکته قابل توجه این است که پس از اتمام کار، لباس کار خود را به خوبی بشویید و آن را جایی بگذارید که کاملاً خشک شود، ماندن نم در لباس هم باعث به وجود آمدن قارچ و باکتری می شود و هم باعث پوسیدگی پارچه خواهد شد.
ممکن است کار شما به نحوی باشد که نیازی نباشد هرروز لباس کارتان را بشویید اما این زمان را طولانی نکنید و سعی بر این داشته باشید که هفته ای یک بار حداقل لباس خود را بشویید تا هم از پارچه محافظت شود و هم باعث آسیب به بدنتان نشود.
اگر در جایی کار می کنید که با وسایل و مواد شیمیایی سر و کار دارید، بهترین روش نگهداری از لباس کار این است که لباس خود را مرتباً شست و شو نمایید و لباس تمیز و شسته شده را در مجاورت لباس های آلوده نگذارید. مواد شیمیایی و سمی در کمترین زمان ممکن آسیب های جدی به شما وارد خواهد کرد بنابراین در این شرایط باید به خوبی از لباس کارتان محافظت کنید تا کمترین خطری شما را تهدید نکند.
لباس هایی که در محیط های آلوده و سمی استفاده می شوند، معمولاً از جنسی هستند که با شست و شو زیاد آسیب نمی بینند ولیکن پس از مدتی آنها خراب می شوند و باید حواس خود را به خوبی جمع کرده تا به محض اینکه پارچه از حالت اولیه خارج شد، سریع لباس خود را تعویض کرده و لباس کار نو و سالم را جایگزین کنید.
لباس کار شما رابطه مستقیمی با سلامت و آرامش شما در محیط کاریتان دارد، بنابراین به خوبی از آن محافظت کنید.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, لباس ایمنی, تجهیزات ایمنی, نگهداری از لباس کار, لباس ایمنی کار, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت: 22:13

در گذشته به تن کردن لباس کار از ملزومات زندگی به شمار نمی رفته است و یا از لباس های مناسب برای مشاغل استفاده نمی شده است، این موضوع برخلاف امروزه بوده است و در حال حاضر برای هر کاری لباس مناسب و البته دارای استانداردهای ایمنی یکی از مهمترین الزامات هر کار در هر محیط کاری به شمار می رود. لباس کار را با در نظر گرفتن محیط و شرایط کاری هرفرد انتخاب می کنند. به طبع لباس کار داروسازی با لباس کار آتشنشانی دارای تفاوت های بسیاری است. لباس کار مهندسی همانطور که از نامش پیداست برای مهندسانی است که در محیط های کارگاهی مشغول به کار هستند.
استفاده از لباس کار مهندسی مزایایی دارد، از جمله علاوه بر اینکه مشخص می کند در محیط کاری حرفه و شغل شما چیست، می تواند از سلامت و جان شما به خوبی محافظت نماید. حالا برای خرید و انتخاب لباس کار مهندسی چه عواملی را باید در نظر گرفت و به ویژگی های لباس باید دقت کرد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ پرسش هایتان را بگیرید:


از آنجایی که هر فعالیتی در هر محیطی خطراتی را برای افراد ممکن است در پیش داشته باشد، لباس کار مناسب با آن محیط می تواند تا حد بسیار زیادی از این آسیب های احتمالی جلوگیری کرده و سلامت افراد را حفظ نماید، بنابراین استفاده از لباس کار مناسب یکی از ملزومات کار محسوب می شود.
هنگامی که لباس کار قرار است طراحی شود، به تمام خطرات و آسیب های احتمالی مشاغل به خوبی دقت می شود و سپس لباسی طراحی و تولید می شود که تا حد بسیار زیادی بتواند از آن آسیب ها جلوگیری کرده و جان افراد را حفظ نماید. برای هر شغلی استانداردهایی در طراحی لباس باید رعایت شود که سازمان استاندارد جهانی آنها را بر اساس آسیب ها و خطرات شغلی ارائه کرده اند. برای مشاغلی که افراد باید از لباس کار مهندسی استفاده کنند، استانداردهای لباس کار را واحد HSE تعریف کرده و باید رعایت شود.


همه لباس کارهایی که برای مشاغل مختلف طراحی و تولید می شوند، یک سری ویژگی های مشترک دارند، اینکه لباس کار حتماً در سایز درست باید تولید شود و سپس انتخاب شود، این امر باعث می شود که راحتی و ایمنی فرد مصرف کننده حفظ شود. به هنگام خرید لباس کار مهندسی باید به خوبی دقت کنید که لباس مناسب با سایزتان انتخاب کنید. لباس کارهای بزرگتر و کوچکتر باعث می شود تمرکز کافی را روی کار نداشته باشید، راحتی شما گرفته شود، تعادل شما به هنگام کار به هم بخورد و همچنین سلامتی و جان شما به خطر بیوفتد.
از آمجایی که ساعات زیادی را در لباس کار هستید باید از نظر بهداشت و تمیزی به خوبی دقت نمایید. شستشوی مداوم یکی از کارهایی است که حتماً باید رعایت شود تا از آسیب های پوستی جلوگیری شود. جنس پارچه لباس کار مهندسی باید به نحوی باشد که علاوه بر ضد حساسیت بودن برای پوست و البته استفاده در دماهای کم و زیاد، بر اثر این شستشوی زیاد از بین نرود و در رنگ و جنس آن تاثیری نگذارد. برای اینکه کثیف بودن را زیاد نشان ندهد معمولاً رنگ های تیره برای تولید لباس کار مهندسی انتخاب می شود. انتخاب پارچه برای دوخت لباس کار مهندسی به مقدار زیادی بستگی به شرایط محیطی و البته آب و هوایی مصرف کننده دارد.
توجه داشته باشید که این شرایط و ویژگی ها باید در محیط کاری به خوبی رعایت شود تا سلامت افراد حفظ شود.
شاید علاقه داشته باشید که شرایط استانداردهای HSE را بدانید، در مقاله ای دیگر به صورت اختصاصی به موارد سازمان HSE و بررسی آنها خواهیم پرداخت.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, لباس کار مهندسی, لباس ایمنی, تجهیزات ایمنی, ویژگی های لباس کار مهندسی, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 165 تاريخ : دوشنبه 19 آبان 1399 ساعت: 22:25

همانطور که می دانید جوشکاری خطرهای بسیار زیادی برای سلامت افراد دارد و ممکن است آسیب های جدی را به فرد وارد کند. جوشکاری در محیط هایی که سیستم تهویه مناسبی ندارد و همچنین محیط های نا ایمن در برابر آتش نباید انجام شود. به هنگام جوشکاری می بایست از تمام تجهیزات ایمنی استاندارد برای این کار استفاده کرد تا جان و سلامت به خوبی حفظ شود.
برش و جوشکاری از آن دسته از کارهایی است که طیف گسترده ای از خطرات را شامل می شوند. به عبارتی همانند کار در آزمایشگاه نیست که تنها یک خطر و آن هم سر و کار داشتن با مواد شیمیایی شما را تهدید کند. در جوشکاری و برش کاری خطراتی از جمله آتش سوزی، برق گرفتگی، استشمام گازهای شیمیایی و سمی، صداهای بسیار بلند، سوختگی پوست و آسیب های وارد به چشم افراد را تهدید می کند. بنابراین رعایت اصول ایمنی در این کار بسیار مهم است و به هیچ عنوان نباید پشت گوش انداخته شود. سهل انگاری و تصور غلط اینکه برای ما اتفاقی نخواهد افتاد، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد و یا حتی باعث مرگ افراد شود.


قبل از شروع کار این موارد را انجام دهید
سعی کنید قبل از شروع کار دفترچه راهنمای ابزار و وسایلی که قرار است با آنها کار کنید را به دقت مطالعه نمایید. از نیازهای اولیه کار با تمام ابزار و وسایل جوشکاری این است که حتماً دوره های آموزشی کار با آن وسیله را رفته باشید.
سیستم تهویه مناسبی را باید برای محیط کارتان در نظر بگیرید. هرروز پیش از کار تهویه را بررسی نمایید تا مشکلی نداشته باشد. محیطی که در آن سیستم تهویه مناسب داشته باشد گازهای آلوده و سمی در آن جمع نخواهد شد. نکته بسیار مهم اینکه هرگز سعی نکنید که با وارد کردن گاز اکسیژن محیط را تمیز کنید، بلکه می توانید با باز کردن درب و پنجره و همچنین استفاده از وسایل تهویه هوا به خوبی هوا را پاک نگاه دارید.
بهتر است محیط اطراف خود را به خوبی بررسی کرده و تمام مواد اشتعال پذیر را از خود دور نگه دارید، حداقل فاصله لازم با وسایل قابل اشتعال ۱۰ متر معرفی شده است. توصیه شده که حتماً در محیط کاری خود هرچند هم که از وسایل و مواد قابل اشتعال دور هستید، کپسول آشتنشانی از نوع ABC داشته باشید تا چنانچه آتش سوزی رخ داد بتوانید به موقع آن را مهار نمایید. این نکته را هم به خاطر بسپارید که به صورت مستقیم روی سطح چوبی و مواد اشتعال پذیر دیگر جوشکاری نمایید.
همانطور که می دانید شوخی در مواقع پر خطر ممکن است خیلی جدی به سلامت افراد آسیب وارد کند، بنابراین از گرفتن شعله آتش و اجسام داغ به دوستان و همکارانتان خودداری نمایید.


به هنگام کار باید پوشش مناسب داشته باشید
حتماً می دانید که لباس های مخصوص و دارای استاندارد برای کار تا چه میزان اهمیت دارد. این نکته را فراموش نکنید که هرچقدر ریسک و خطرهای کاری بیشتر باشد، لباس کار به همان میزان درصد اهمیتش بالاتر می رود. به عبارت ساده تر باید بگوییم هرچه کار دشوارتر و دارای خطرات بیشتری باید، استفاده از لباس کار مناسب نیز مهمتر می شود. از آنجایی که جوشکاری یک کار پر استرس و پرخطری است و آسیب های جدی به افراد وارد می کند، باید هنگام جوشکاری از لباس های مخصوص و استاندارد استفاده کنید. به هنگام برش کاری و جوشکاری باید از پوشیدن شلوار بسیار گشاد یا دمپا، لباس و دستکش پاره به شدت خودداری کنید. حتماً به هنگام کار جیب های لباس را ببندید تا دانه های شعله آتش به داخل جیب نرود و از درون آتش نگیرد. برای جوشکاری نباید از لباس هایی که جنی نایلونی و پلی استر دارند استفاده شود، چرا که به هنگام آتش گرفتن این نوع از پارچه روی پوست بدن ذوب می شود. برای لباس کار جوشکاری بهترین انتخاب پارچه می تواند چرم و یا پشم باشد چرا که این دو جنس بهترین مقاومت را در مقابل آتش دارند. تنها استفاده از لباس در این کار پرخطر کافی نیست و حتماً باید تمامی تجهیزات لازم برای جوشکاری را به کار گرفت. تمامی این تجهیزات نیز باید استانداردهای جهانی و معتبری برای جوشکاری داشته باشد.
لباس کار و تجهیزات ایمنی در هر شغل با هر خطر و ریسکی که باشید و همچنین هر محیطی که باشید، جان و سلامت شما را می تواند به خوبی حفظ نماید.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, لباس کار جوشکاری, لباس ایمنی جوشکاری, تجهیزات ایمنی جوشکاری, لباس ایمنی, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 19 آبان 1399 ساعت: 22:09

تا چه اندازه با تجهیزات آتشنشانی آشنایی دارید؟ آیا می دانید شامل چه چیزهایی می شود؟ به صورت کلی تجهیزات آتشنشانی به ۳ دسته تجهیزات ایمنی فردی، تجهیزات مخصوص به مراکز و ماشین های امدادی آتش نشان ها تقسیم بندی می شوند.
به عبارتی می توان گفت که وسایلی که در آتش نشانی استفاده می شوند که ایمنی آتش نشان ها و همچنین ایمنی محیط به خطر افتاده را تامین می کنند را وسایل و تجهیزات ایمنی می گویند. این وسایل ایمنی در بسیاری از کارهای پرخطر دیگر با طرح و ویژگی های متفاوت دیده ایم و با آنها آشنایی داریم، این وسایل شامل لباس کار، دستکش ایمنی، کلاه ایمنی، عینک ایمنی، کفش ایمنی کار می شوند. تمامی این وسایل به خوبی می تواند از جان و سلامت افراد هنگام کار به خوبی محافظت کند.

باید به خاطر داشته باشید که اگر از وسایل و تجهیزات عالی استفاده کنید و به درستی آنها را انتخاب نمایید، دیگر اهمیت ندارد کار شما تا چه میزان ریسک داشته باشد و تا چه اندازه خطرناک باشد، این اطمینان در شما به وجود می آید که سلامت شما به خطر نمی افتد. این را باید بدانید که تمامی کارها خطرات و ریسک هایی دارد که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد، ولیکن با استفاده از تجهیزات ایمنی معرفی شده برای شغلتان دیگر نیازی به نگرانی نیست و می توانید با خیال آسوده به حرفه خود مشغول باشید.
آتشنشانی هم یکی از پر خطر ترین حرفه ها و یکی از برجسته ترین کارهای سخت به شمار می رود. به همین جهت باید به خوبی در انتخاب تجهیزات ایمنی مربوط به آتش نشانی دقت کرد و یا به عبارت دیگر باید وسواس به خرج داد. نکته ای که هرگز نباید فراموش کنید این است که نمی توان از تجهیزات کاری برای کار دیگر استفاده کرد، چرا که هر کاری ریسک های به خصوصی دارند که نباید آنها را باهم ادغام کنید. بر این اساس تمامی تجهیزات و وسایل ایمنی که برای آتشنشانی قابل استفاده هستند و باعث می شوند امنیت جانی افراد حفظ شود، معرفی شده اند و حتماً در کارها باید از آنها استفاده کرد، آتشنشانی نیز از این امر مستثنا نیست. آتشنشان ها به هنگام وقوع حادثه با تجهیزات کامل به صحنه آمده و از خسارت های بزرگ جلوگیری می کنند. این امر باعث می شود که جان و سلامت خود را به خطر بیاندازند، بنابراین استفاده از لباس های مخصوص و وسایل ایمنی درست می توان سلامت آنها را حفظ کرد.

ممکن است تصور کنید این وسایل به تنهایی کاربردی برای شما نداشته باشد و حتماً باید یک آتشنشان از آنها در هنگام حادثه استفاده کند، این تصور به کل اشتباه است، چرا که امروزه یکی از مهمترین قوانین ساختن سازه ها این شده است که حتماً باید جدا از سیستم اعلام حریق، کپسول آتشنشانی نیز داشته باشند تا بتوانند پایان کار بگیرند. توصیه شده است که هر راننده ای در خودروی سواری خود نیز یک کپسول کوچک داشته باشد تا به هنگام خطر و حادثه بتواند به موقع از آن استفاده کند تا موقع رسیدن مأموران آتشنشان از خسارت های بسیار زیاد بتواند جلوگیری کند.
این نکته را بازگو کنیم که در صنف مسغول به کار هستید سعی کنید از تمام تجهیزات ایمنی و لباس کار به درستی و با دقت استفاده کنید تا سلامت شما به خوبی حفظ شود.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس ایمنی, لباس کار, تجهیزات ایمنی, لباس آتشنشانی, تجهیزات آتشنشانی, , نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 14 آبان 1399 ساعت: 20:06

دنیای امروزی و زندگی شهری آلودگی های صوتی بیشماری دارد و ما هم به این موضوع عادت کرده ایم، به عبارتی افرادی که در شهرهای پر رفت و آمد و شلوغ زندگی می کنند نمی توانند به روستای کم جمعیت و دنجی برای زندگی بروند. این عادت به سر و صدا و شلوغی بخشی از زندگی مارا تشکیل داده است، ولیکن در برخی مواقع لازم است سکوت اختیار کرد و در سکوت به کاری پرداخت و از هم همه و هیاهو دوری کرد. کارهایی همانند مطالعه، خوابیدن و یا کارهای تمرکزی نیاز است که در سکوت و آرامش انجام شوند که می توان تا حدودی از صداها دوری کرد، به این نحو که از گوشی های صداگیر استفاده کرد و یا حتی استفاده نکرد و تنها مکانی پیدا کرد که صدا در آن کم است. در شرایطی که صداهای اطراف آنقدر زیاد باشد که به سلامت گوش هایتان آسیب وارد شود چه کاری باید انجام داد؟ استفاده از گوشی های صداگیر معمولی می تواند از این آسیب جلوگیری کند؟ آیا می توان راهکاری بیاندیشیم که آسیب های خطرناکی که از صدا به گوش وارد می شود را به حداقل برسانیم؟


با ما همراه باشید تا با کاربرد گوشی های صداگیر و انواع آن آشنا شوید:
گوشی های صداگیر و انواع آن
چنانچه شما در محیط هایی مشغول کار هستید که صداهای بسیار زیادی آنجاست، می توانید متناسب با میزان صداها و آسیب های احتمالی از گوشی های مختلفی استفاده نماید تا راحتی و سلامت خود را حفظ کنید. گوشی های صداگیر براساس میزان کارایی و همچنین محل مورد استفاده، دسته بندی های مختلفی دارند:
گوشی صداگیر پلیمری: گوشی های صداگیر یا ایرپلاگ های پلیمری از یک ماده پلاستیکی انعطاف پذیری ساخته شده اند که به راحتی و تنها با فشار کمی داخل گوش فرو می روند. این موضوع که به داخل گوش فرو می روند از شدت صداهای اطراف می کاهد. این نوع از گوشی های صداگیر به دلیل جنس و مدلی که دارند به به راحتی شسته می شوند و دوام خوبی دارند و تا مدت ها قابل استفاده هستند. این نوع از گوشی ها مقاومت خوبی در برابر فشارها و عوامل بیرونی دارند و تکه تکه نمی شوند.


گوشی صداگیر اسفنجی: همانطور که از نام آنها پیداست، گوشی های صداگیر اسفنجی از جنس اسفنج ساخته شده اند و به دلیل انعطفی که اسفنج دارد به راحتی در گوش قرار می گیرد. از آنجایی که ماهیت اسفنج تو خالی است و به نحوی است که هوا بین آن رد و بدل می شود، برای افرادی که گوش های حساس دارند این نوع از گوشی صداگیر بسیار مناسب می باشد. استفاده از گوشی های اسفنجی بسیار مناسب است و توصیه می شود چرا که با تبادل هوا گوش ها عرق نمی کنند و بهداشت کاملاً رعایت می شود. این نوع از گوشی های صداگیر قابل شست و شو نیستند و پس از استفاده کوتاه مدت باید تعویض شوند.


گوشی های صداگیری که نام برده شد به دلیل قرار گرفتن درون گوش و فضای کمی که می گیرند به راحتی در هر حالتی قابل استفاده است و به دلیل وزن کم و جای محدودی که دارد در بین نظامیان جای خود را پیدا کرده است، چرا که افراد نظامی به دلیل موقعیت حساس شغلی و فعالیت هایی که انجام می دهند نمی توانند از وسیله دست و پا گیر و سنگینی استفاده نمایند.
گوشی صداگیر ایرماف: گوشی های صداگیر ایرماف درون گوش نمی روند و بیرون روی گوش قرار می گیرند، این نوع گوشی های صداگیر بیشتر در محیط های صنعتی بزرگ استفاده می شوند. این گوشی ها که مانند هدفون روی لایه بیرونی گوش قرار می گیرند می توانند تا حد بسیار زیادی از حجم صداهای اطراف کم کنند. حمل و نقل این نوع گوشی ها از دو مدل قبل دشوارتر است. در محیط های کاری که دمای هوا کم است و افراد مجبورند در سرما کار کنند، بهترین گوشی صداگیر این نوع به شمار می رود چرا که علاوه بر اینکه صداها را کم می کند می تواند گرمای گوش را حفظ کند.


برخی از افرادی که سر کوچکی دارند ممکن است با استفاده از گوشی هایی که روی سر قرار می گیرند، در حرکت چرخشی سر دچار محدودیت شوند. برای افرادی که عینک طبی یا عینک ایمنی دارند، استفاده از این نوع گوشی ممکن است دشوار باشد. گوشی های صداگیر ایرماف نسبت به گوشی های دیگر هزینه بیشتری دارند و البته ناگفته نماند که ایمنی بسیار بیشتری را نیز دارد.
گوشی های صداگیر یکی از لوازم و تجهیزات ایمنی محسوب می شود. همیشه در ذهن داشته باشید که در خرید تجهیزات ایمنی باید به خوبی دقت کنید و همیشه بهترین کیفیت و دارای استانداردهای بین المللی را انتخاب نمایید.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : ایمنی, تجهیزات ایمنی, لوازم ایمنی, گوشی صداگیر, لباس کار, لباس ایمنی, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 12 آبان 1399 ساعت: 22:37

برای بسیاری از افراد کار در زمستان و هوای سرد راحت تر از تابستان و هوای بسیار گرم به شمار می رود. شرایطی که آب و هوا در کار به وجود می آورد می تواند مستقیم روی بازدهی کار تاثیر بگذارد. با این وجود باید بدانید که کار در آب و هوای سرد می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد که به جان افراد آسیب بزند.

آسیب هایی که کار در این شرایط برای انسان ممکن است در پیش داشته باشد عبارتند از:
اعضای بدن که در معرض سرمای شدید باشند ممکن است یخ بزنند که این یخ زدگی ممکن است خفیف باشد و یا بسیار جدی باشد تا جایی که جان افراد را به خطر بیاندازد. یخ زدگی ممکن است بافت های بدن را تخریب کند. بینی یکی از اعضایی است که زودتر از جاهای دیگر دچار یخ زدگی می شود و ممکن است خطراتی را برای افراد به وجود بیاورد.
از بین رفتن دمای بدن (هیپوترمی) یکی دیگر از خطرات جدی ایست که در شرایط آب و هوایی سرد برای افراد به وجود می آید. از دست رفتن دمای بدن به دلیل کار در معرض هوای بسیار سرد در طولانی مدت رخ می دهد که به شدت خطرناک است و حتی جان بسیاری را گرفته است.
خطراتی که کار در شرایط آب و هوایی سرد برای بدن ایجاد می کند بسیار جدی است و باید به خوبی در زمان هایی که در محیط بیرون مشغول به کار هستید از بدن خود محافظت نمایید. چنانچه در مکان های رطوبتی و خیس هستید نیز باید محافظت را چندین برابر نمایید چرا که رطوبت ایعث می شود دمای بدن زودتر پایین بیاید.


در این شرایط چه پوششی باید داشته باشیم
یکی از موثرترین روش های پیشگیری از خطرات و آسیب های ناشی از کار در سرما، پوشیدن لباس کار سردخانه (لباس کار مناسب برای هوای سرد) به شمار می رود.
پیشنهاد می شود که به جای استفاده از کاپشن سنگین از چند لایه پوشش استفاده کنید. همچنین می توانید از یک لایه لباس با جنس پلی استر و یا پلی پروپیلن که مستقیم با پوستتان ارتباط داشته باشد، استفاده نمایید، این کار باعث می شود که گرما روی پوست شما بماند.
همواره باید از کلاه ایمنی، دستکش ایمنی، جوراب های نسبتاً ضخیم و کفش ایمنی مناسب با هوای سرد استفاده کنید تا به خوبی تمامی اعضای بدنتان گرم بماند.
روسری یا ماسک های مخصوص اسکی می تواند از صورتتان در برابر سرما به خوبی محافظت کند.
در ذهن داشته باشید که لباس های سنگین و نادرست و غیر استاندارد باعث می شود که کلافه شوید و نتوانید به درستی و با آرامش به کارتان برسید. لباس کار مناسب انتخاب کنید تا در این شرایط آب و هوایی خطرناک بتوانید بهترین بازدهی را داشته باشید و البته سلامت خود را به خوبی حفظ نمایید.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, لباس ایمنی, کار در زمستان, کار در سرما, لباس کار سردخانه, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 179 تاريخ : يکشنبه 11 آبان 1399 ساعت: 21:23

لباس کار آشپزی مناسب برای سرآشپزها چه ویژگی هایی باید داشته باشد
فلسفه لباس آشپزی به زمان های گذشته و دور بازمی گردد، زمانی که ناپلئون هیل تصمیم می گیرد آشپزان درباری همانند سربازان لباس مشخصی داشته باشند تا به راحتی قابل تشخیص باشند. لباس کار آشپزی در آن زمان تنها یک پیشبند یا روپوش ساده سفید با جنس لباس های معمولی بوده است، پس از گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی همچنین توجه به مسائل ایمنی لباس های امروزی آشپزی پدید آمدند. به عبارتی در لباس آشپزی امروزی به خوبی تمام نکات ایمنی رعایت شده و می توان با خیال راحت به آشپزی پرداخت. این در حالی است که همچنان برخی از افراد از لباس های عادی و معمولی روزمره خود برای آشپزی استفاده می کنند، که ممکن است همانند زمان های قدیم هنگام آشپزی آسیب های جدی ببینند. بنابراین هنگام آشپزی تنها برای زیبایی و یکپارچگی از لباس کار استفاده نمی شود و بیشتر برای حفظ سلامتی از آن استفاده می کنند.


می توان گفت تنها مسئله ای که در لباس های آشپزی قدیم و امروزی مشترک مانده رنگ سفید آن می باشد. از آنجایی که می دانید سفید نماد رنگ سفید، تمیزی و پاکیزگی به شمار می رود، همه این موضوع را می دانند که نگاه داشتن رنگ سفید در محیط آشپزخانه بسیار کار دشواری است و خانم ها به خوبی درک می کنند که پریدن لکه های روغن و مواد غذایی روی لباس چه شرایطی را می تواند برای لباس به وجود بیاورد. بنابراین چندین سال است که رنگ های تیره و مات جای رنگ سفید را گرفته است.


با پیشرفت هایی که در تکنولوژی به وجود آمده است، جنس لباس کار آشپزی تغییراتی داشته است. از آنجایی که سفید رنگ جا افتاده ای برای لباس آشپزی به شمار می رود، می توان رنگ های سفید نانو را برای این لباس ها استفاده کرد. پارچه های نانو لکه های چربی و غذا را جذب نمی کند و به راحتی پاک می شود.
لباس آشپزی از رنگ سفید بوده تا همواره تمیز نگاه داشته شوند بنابراین این بهانه که هنگام آشپزی زود کثیف می شود قابل قبول نیست. به همین دلایل لباس آشپزی بسیار زیاد شسته می شود، بنابراین جنس این لباس باید از پارچه های درجه یک و عالی مطابق با استانداردهای روز جهان انتخاب می شود.
لباس آشپزی یک لباس کار به شمار می رود و شامل یک روپوش، یک شلوار، کفش و کلاه می باشد. روپوش آشپزان می تواند آستین بلند و یا کوتاه باشد. ولیکن برای محیط هایی که آشپز در برابر شعله های بزرگ و حرارت زیاد کار می کند، لباسی پیشنهاد می شود که به خوبی بتواند از تمام اعضای بدن محافظت کند. یکی از جدی ترین سختی های کار آشپزی این است که افراد باید مدت زمان طولانی سرپا بایستند و این امر منجر به انتخاب کفش بسیار راحت و مناسب می شود. کفش ایمنی مناسب برای آشپزان باید علاوه بر راحتی و نرم بودن برای فشار نیاوردن به پا و کمر، سبک باشد تا در قدم برداشتن خستگی بیش از اندازه برای آشپزان ایجاد نکند.


این نکته را بدانید که چنانچه شما در لباسی که در محل کارتان به تن می کنید احساس راحتی و آرامش نداشته باشید، پس از مدت کوتاهی خسته می شوید و دیگر آن لباس را استفاده نمی کنید، بنابراین باید هنگام انتخاب لباس کار و خرید آن به خوبی دقت کرده و از تمام نکات ایمنی اطمینان داشته باشید.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, لباس ایمنی, تجهیزات ایمنی, لباس آشپزی, لباس کار آشپزی, ویژگی های لباس آشپزی, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 141 تاريخ : شنبه 10 آبان 1399 ساعت: 22:08

جهت تولید لباس کار چه نکات مهمی را باید رعایت کرد؟
مسلماً همه افراد برای مکان های مختلف از لباس های مناسب با محیط را به تن می کنند، برای مثال لباسی که برای مهمانی های رسمی استفاده می شود، با لباسی که برای باشگاه ورزشی پوشیده می شود متفاوت است و تفاوت های بسیاری دارد. حال سوال این است که چرا برای کار افراد از لباس های معمولی استفاده می کنند؟
در واقع سوال را باید اینگونه بپرسیم که چرا برای کار از لباس مخصوص استفاده نمی شود؟ لباس کار به لباسی گفته می شود که در هنگام کار افراد به تن می کنند که البته باید متناسب با شرایط و محیط ویژگی های منحصربه فرد خودش را داشته باشد. انتخاب لباس کار مناسب با نوع فعالیت، یکی از مهمترین کارهایی است که افراد باید انجام دهند، چرا که تمامی مشاغل خطرات و ریسک های خود را دارند و ممکن است خطراتی را برای سلامت فرد به همراه داشته باشند که جبران ناپذیر باشند و آسیب های جدی را دنبال داشته باشند. جهت تولید انواع لباس کار به تمامی این خطرات فکر می شود و سپس بهترین و مناسب ترین لباس برای کارکنان دوخته می شود.


بعصی از شغل ها هستند که خطرات بسیار زیادی برای جان و سلامت افراد دارند، بنابراین لباس کار به صورت محافظ سلامت و جان ایفای نقش می کند. منظورمان را با مثالی بیان می کنیم: لباس کار برای افرادی که شغل آنها با برق سر و کار دارد باید حتماً نارسانا (رسانای برق نباشد) باشد و جریانات برق را به بدن افراد نرساند، در نتیجه تولید این لباس ها باید به نحوی باشد که از زیپ و اجسام فلزی استفاده نشود.
مشاغل از لحاظ سطح ایمنی و آسیب های احتمالی در سطح مختلفی با یکدیگر قرار دارند و به طبع لباس هایی که برای این مشاغل قابل استفاده هستند باید تفاوت باهم داشته باشند. در تولید لباس کار راحتی و امنیت برای افراد در نظر گرفته می شود. نکته بسیار مهم دیگری که در تولید لباس کار رعایت می شود این است که باید دید که فرد در چه شرایط آب و هوایی مشغول به کار است تا از جنسی استفاده کرد که متناسب با آن محیط و البته حفظ ایمنی های لازم برای سلامت افراد باشد. برای مثال لباس کار سردخانه با لباس کار شرکت نفت بسیار متفاوت هستند، هم از نظر جنس و هم از نظر مدل و طراحی.


رنگ در لباس کار دیگر ویژگی ای است که باید در انتخاب و کاربرد آن بسیار دقت شود. افراد در شرایط مختلفی کار می کنند و گاهی لازم است از رنگ های خاصی برای برخی شرایط استفاده شود تا به خوبی دیده و تشخیص داده بشوند. رنگ در لباس کار حرف های بسیاری درباره کار و نوع فعالیت بیان می کند. شما افرادی را تصور کنید که در میان سیاهی شب در خیابان ها مشغول به کار هستند و لباس های معمولی به تن داشته باشند، خودروها با سرعت در آن خیابان در رفت و آمد هستند، این افراد به سختی از فاصله بسیار نزدیک قابل تشخیص هستند، ممکن است چه اتفاقات ناگواری رخ دهد؟ بنابراین این افراد باید از لباس کارهای شبرنگ استفاده کنند و همچنین از تجهیزات ایمنی که از راه دور قابل دید باشند همانند کله قندی ایمنی (مخروط ایمنی) استفاده می شود.
توجه داشته باشید لباس و تجهیزات ایمنی که امروزه نادیده گرفته می شوند می تواند به خوبی از سلامت شما در محیط کاری محافظت کرده و آسیب های احتمالی را به حداقل برساند. بنابراین استفاده از آنها را پشت گوش نیاندازید.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, لباس ایمنی, تجهیزات ایمنی, تولید لباس کار, تولیدی لباس ایمنی, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 156 تاريخ : شنبه 10 آبان 1399 ساعت: 21:58

لباس کار ایزوله ضد ویروس کرونا چیست و چه ویژگی های مهمی باید داشته باشد
لباس کار و لباس ایمنی به این منظور ساخته و تولید می شوند که از سلامت فرد در مقابل خطرات کار به خوبی محافظت کند و آسیب دیدگی های ممکن در طول انجام فعالیت را به حداقل برساند. لباس کار باید مناسب با مشاغل انتخاب شود تا به بهترین شکل از خطراتی که ممکن است برای افراد پیش بیاید جلوگیری کرده و به خوبی سلامت آنها را حفظ کند. آسیب دیدگی هایی که ممکن است در محل کار برای افراد رخ بدهد، احتمال دارد جبران ناپذیر و بسیار سنگین باشد، بنابراین می بایست تجهیزات ایمنی که برای شغلی در نظر گرفته می شود به خوبی استفاده شود.


بعضی از انواع لباس کار متناسب با شغل هایی که از آنها استفاده می شوند، ایمنی بالاتری دارند تا فرد به هیچ وجه مورد تهدید خطری قرار نگیرد. لباس کار ایزوله جزو آن دسته از لباس هاست. لباس کار ایزوله به دلیل نوع استفاده از آن ایمنی بسیار بالایی دارد و می تواند به خوبی در مواجهه با خطرات و آسیب دیدگی های احتمالی کار از افراد به خوبی محافظت کند.
شاید بپرسید لباس کار ایزوله چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که لباس کار ایزوله به لباسی گفته می شود که بدن فرد را در حفاظت صد درصدی قرار می دهد به طوری که پوست بدن او با بیرون هیچ نوع ارتباطی نداشته باشد. لباس کارهای ایزوله در صنف های مختلفی استفاده می شود که در هر کدام ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد. لباس کار ایزوله مقابله با گازهای سمی و اشتعال زا، لباس کار ایزوله پزشکی، لباس کار ایزوله آتش نشانی، لباس کار ایزوله مقابله با مواد شیمیایی و لباس کار ایزوله کار با اسید از انواع گوناگون لباس کارهای ایزوله هستند.


با توجه به مکان هایی که لباس کار ایزوله استفاده می شود، تا حدودی متوجه شده اید که در چه شرایطی باید از لباس کار ایزوله استفاده کرد. در این روزهایی که نام ویروس کرونا به خوبی بین جامعه جا افتاده است و می دانید که چه شرایط و وضعیتی برای افراد ایجاد کرده است. تیم پزشکی و کادر درمانی در حال مبارزه سخت و بسیار دشواری هستند و جان خود را برای هموطنان به خطر می اندازند تا با این ویروس کشنده و خطرناک مقابله کنند. بنابراین می توان گفت باید به خوبی و به هر طریقی که شده است باید از سلامت خود محافظت نمایند. بهترین روش محافظت در برابر ویروس کرونا استفاده از لباس های مخصوص و ایزوله می باشد. استفاده از لباس ایزوله یکبارمصرف برای پزشکان و پرستاران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این نوع از لباس جهت جلوگیری از انتقال بیماری های عفونی و ویروسی به ویژه کرونا، امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است چرا که بدن فرد را به خوبی مصون از بیماری نگاه می دارد.
لباس های ایزوله معمولاً لباس کار آزمایشگاهی به شمار می رود. بنابراین می توان متوجه شد که لباس کار آزمایشگاهی نیز لباس ایزوله می باشد.

لباس کار ایزوله معمولاً جنس پلاستیکی دارد و همراه با تجهیزات دیگری همچون عینک ایمنی و ماسک ایمنی استفاده می شود. در انتهای آستین و پاچه های این نوع لباس کش هایی قرار گرفته است تا هیج راهی برای نفوظ ویروس و مواد آلوده وجود نداشته باشد. کلاه این لباس نیز به نحوی است که بیشتر صورت را پوشش می دهد. چنانچه به لباس کار پزشکی و پرستاری در بخش مقابله با کرونا دقت کنید، متوجه می شوید که یک پوشش بسیار نازک است که تنها برای جلوگیری از آلودگی به بدن و لباس های آنها استفاده می شود و به خوبی مانع از آلوده شدن دیگر لباس ها می شوند.
نکته قابل توجه این است که لباس های ایزوله برای تمام فصول مناسب است و می توان در تمام دماها از آن استفاده کرد.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, لباس ایمنی, کرونا, لباس مقابله با کرونا, لباس ضد کرونا, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 7 آبان 1399 ساعت: 22:54

لباس کار همانطور که از نام آن پیداست به لباسی گفته می شود که هنگام کار از آن استفاده می شود. لباس کار متناسب با با محیط، شرایط، نوع فعالیت و البته سلیقه می تواند انتخاب شود. یکی از مهمترین کارهایی که این لباس می تواند انجام دهد حفظ جان افراد و کاهش آسیب دیدگی از خطرات احتمالی می باشد. البته ناگفته نماند که بسیاری از ارگان ها برای یکدست شدن پرسنل و شناسایی آنها از افراد متفرقه استفاده می کنند، به عبارتی ایجاد نظم و یکپارچگی در محیط کار از فواید استفاده از لباسکار به شمار می رود.
تا امروز پیشرفت بسیار زیادی را در صنعت نساجی و طراحی لباس مشاهده کرده ایم، این موضوع تاثیرات بسیار زیادی روی طراحی و دوخت لباس های کار داشته است که منجر به طرح های به روز و متنوع در رنگ ها و اندازه های مختلف بوده است. لباس کار افرادی که در مشاغل پرخطر کار می کنند قطعاً با افرادی که مشاغل عادی و شرکتی هستند تفاوت دارد. به عنوان مثال برای افرادی که در نیروگاه های آب یا برق و یا پتروشیمی کار می کنند باید از جنس های بسیار عالی و دوخت های بسیار خوب همانند پارچه با درصد پنبه بیشتر و یراق آلات (دکمه و زیپ و …) فلزی استفاده شود ولیکن برای شغل های عادی و لباس ها می توان از درصد کمتری پنبه و یراق آلات پلاستیکی استفاده کرد. در نظر داشته باشید که شغل هایی هم هستند که نیاز به لباس کار ندارند و تنها لازم است از جلیقه یا روپوش برای جلوگیری از آسیب استفاده نمایند. به عنوان مثال فردی که رنگ کار است به لباس کار نیاز ندارد، می تواند از لباسی استفاده کند که از ریختن رنگ به بدن وی جلوگیری نماید.
نکته بسیار مهم و حائز اهمیت آن است که لباس کار به دلیل اینکه فرد استفاده کننده مدت زمان زیادی از روز را باید از لباس استفاده کند، باید به مقدار زیادی راحت باشد و از طرفی نباید دست و پای کارمند را ببندد و مانع از کار کردن وی باشد. جناب آقای آردم با فعالیت در حوزه طراحی و تولید لباس کار از سال ۷۷ تا به امروز یعنی ۲۲ سال سابقه درخشان داشته اند و اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه دارند. از این رو می دانند که در چه محیطی باید از چه جنس و طرحی استفاده شود تا جدا از راحتی سلامت کارمندان نیز حفظ شود. جنس پارچه لباس از دیگر عوامل مهم است چرا که به صورت مستقیم با پوست بدن افراد در ارتباط است و البته عوامل محیطی نیز روی آن تاثیر می گذارد، بنابراین می بایست از بهترین جنس ها استفاده شود.
لباس های کار طیف بسیار گسترده ای دارند و می توان گفت بیش از ده ها مدل پایه در رشته های مختلف کاری و در هر کدام از این رشته ها و فعالیت ها بیشتر از ده ها مدل و طرح لباس کار داریم.
لوازم ایمنی جانبی همانند لباس کار بسیار مهم است و می توانند سلامت و جان افراد را نجات دهند. به یاد داشته باشید در هر صنفی که هستید و هر نوع فعالیتی که دارید می بایست از لوازم ایمنی استفاده نمایید. کلاه ایمنی، عینک، دستکش و کفش از ضروری ترین مواردی است که برای جلوگیری از آسیب دیدگی استفاده می شود. هر کدام از این لوازم چندین مدل و طرح دارد که متناسب با حوزه فعالیت و شغل افراد قابل انتخاب است.
تولیدی ایمنی مهدی آردم با سابقه طولانی مدت می تواند تمامی لباس های کار در طرح ها و مدل های مختلف را تولید و در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

قابل ذکر است که تمامی برندها، شرکت ها و کارخانجاتی که با این تولیدی کار کرده اند، سال هاست که مشتری ما بوده و از کیفیت کارهای ما رضایت تمام و کمال را دارند.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, لباس ایمنی, تجهیزات ایمنی, ایمنی, تولیدی لباس کار, لباس مخصوص کار, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 164 تاريخ : چهارشنبه 7 آبان 1399 ساعت: 22:37

لباس کار به لباسی گفته می شود که هنگام فعالیت های خود برای حفظ ظاهر و وجنات کار و همچنین حفاظت از کل بدنتان به تن می کنید. ولیکن آیا می دانید برای فعالیت خود چه لباس کاری مناسب شما است؟ در واقع باید بدانید که هر کار و شغلی متناسب با نوع فعالیت افراد نیازمند تجهیزات ایمنی خاصی است تا سلامت آنها در حین کار حفظ شود.


طراحی و تولید انواع لباس کار بر مبنای نوع شغل و محیطی است که افراد در آن به حرفه خود مشغول هستند. به عنوان مثال لباس یک دکتر با یک مهندس ناظر تفاوت های بسیار زیادی دارد. از اصلی ترین تفاوت های این لباس ها می توان به رنگ آنها اشاره کرد، لباس پزشکان باید سفید باشد تا آلودگی را سریع نشان دهد، بالعکس رنگ لباس کار مهندسین ناظر باید به نحوی انتخاب شود تا خاک و آلودگی اطراف را خیلی نشان ندهد. همانطور که رنگ لباس های کار بسته به شرایط و محیط باید متفاوت باشد، در مدل، خاصیت و جنس پارچه نیز باید تفاوت هایی داشته باشند.


ریسک های خطرناکی که در محیط کارتان وجود دارد باعث طراحی متفاوت لباس های کار می شود. هنگام طراحی لباس کارهای متفاوت انتخاب پارچه و تمام نکات ایمنی برای افراد در نظر گرفته می شود تا شخص موقع مواجه شدن با خطرهای احتمالی آسیب نبیند و سلامت وی به خوبی حفظ شود.
تصور اینکه فردی در یک محیط اداری مشغول به کار است و خطری او را تهدید نمی کند بنابراین نیازی به خرید لباس کارندارد بسیار اشتباه است، چرا که او هم نیاز به لباسی فرم دارد تا به خوبی مشخص شود کارمند آن محل است و استفاده از لباس فرم نظم خوبی در محیط های اداری ایجاد می کند. تمامی تجهیزات آماده شده و طراحی شده برای کارها باید خریداری شده و با دقت از آنها استفاده شود چرا که همه آنها برای کار مورد نظر طراحی شده تا شخص در حال فعالیت کمترین آسیبی نبیند.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, لباس ایمنی, تجهیزات ایمنی, خرید لباس کار, انتخاب لباس کار مناسب, خرید لباس ایمنی, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 149 تاريخ : شنبه 3 آبان 1399 ساعت: 20:23

 

در بسیاری از کارها و فعالیت های روزانه لازم است برای حفظ ایمنی دست ها از دستکش ایمنی استفاده کنیم، ولیکن برخی از شغل ها همانند کار در شرکت ها و بانک ها افراد خطری دستشان را تهدید نمی کند بنابراین نیازی به استفاده از دستکش نیست. با توجه به خطراتی که شغل شما ایجاد می کند، نوع دستکش و جنس آن تغییر می کند.
به صورت کلی شغل هایی که فرد دست به ابزار است و به اصطلاح مشاغل فنی و ساخت و ساز همواره خطراتی را برای افراد دارند که نمی توان از این تهدیدات به راحتی چشم پوشید، همواره در کارهای این چنینی خطرات و ریسک هایی وجود دارد در برخی از آنها کمتر و در بعضی دیگر بیشتر. در مشاغلی که خطرات بیشتری دارد حتماً باید از تجهیزات ایمنی خوب و مناسب استفاده کرد تا سلامت شما به خوبی حفظ شود. دستکش ایمنی یکی از مواردی است که در بیشتر شغل ها استفاده می شود و بسته به میزان ریسک آن کار، نوع و جنس آن مشخص می شود.


خصوصیات دستکش ایمنی
با توجه به صحبت هایی که شد متوجه شدیم که هر کاری بسته به نوع فعالیت دستکش مخصوص خود را دارد و هر کدام از آنها خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی دارند، ولیکن به طور کلی تمام دستکش ها باید استانداردهای جهانی را داشته باشند. ویژگی همانند ضخامت مطلوب، انعطاف کافی، ضد لغزندگی و ضد سایش جزو استانداردهای جهانی برای طراحی و تولید دستکش کار به شمار می روند که لازم است حتماً در تولید آن رعایت شود.


به نکات ذیل توجه داشته باشید و متناسب با شغل و فعالیت خود بهترین انتخاب را داشته باشید:
۱- دستکش ایمنی فردی که در سردخانه و مکان های سرد کار می کند با فردی که در کنار کوره کار می کند متفاوت است.
۲- دستکش ایمنی مناسب برای افرادی که در مکان های شیمیایی کار می کنند می بایست حتماً عایق مواد شیمیایی باشد. دستکش هایی که در این محیط استفاده می شوند باید از ورود مواد سمی و شیمیایی و اسیدی به دست به خوبی جلوگیری کند وگرنه افراد آسیب جبران ناپذیری می بینند.


۳- دستکش ایمنی افرادی که با اجسام داغ کار می کنند باید از جنس چرم باشد. چرم مناسب برای استفاده در کارها چرم آهو، گاو و بز می باشد. چرم در برابر حرارت به خوبی از دست محافظت می کند چرا که در مقابل حرارت مقاومت خوبی دارد.
۴- افرادی که با اجسام تیز و برنده کار می کنند باید از دستکش های ضد برش استفاده کنند. این دستکش ها لایه ای دارد در برابر اجسام تیز و برنده محافظ است.


۵- کسانی که در محیط هایی کار می کنند که با جریان الکتریسیته و برق کار می کنند باید از دستکش هایی استفاده کنند که نارسانا و عایق باشند و جریان الکتریسیته را به دست منتقل نکنند.
در هر کدام از انتخاب هایی که دارید در نظر داشته باشید که حتماً دستکش راحت و انعطاف پذیر باشد.


دستکش ایمنی برای محافظت از دست ها حین انجام فعالیت های روزانه استفاده می شود، بنابراین در طول روز در دست ها قرار دارد، جنس داخلی آن باید مرغوب باشد و حساسیتی ایجاد نکند. گرمای بیش از اندازه تولید نکند و موجب تعریق دست ها نشود. سایز دستکش ایمنی از دیگر نکات مهم انتخاب دستکش های ایمنی به شمار می رود. دستکش ایمنی باید دقیقاً سایز دستتان باشد و حتی یک سایز بزرگتر یا کوچکتر نباشد تا بتوانید به راحتی به کارتان بپردازید.
دستکش های کارتان را باید مرتب بشویید تا مرکز اجتماع باکتری ها نشود و روی پوست قارچ ایجاد نکند.

جهت داشتن ایمنی لازم و همچنین کار بدون نقص ویژگی های مهم دستکش ایمنی را به خوبی به یاد داشته باشید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, لباس ایمنی, دستکش کار, دستکش ایمنی, ویژگی های دستکش ایمنی, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 121 تاريخ : شنبه 3 آبان 1399 ساعت: 20:12

برق یک ضرورت در زندگی های امروزی است ولیکن در عین حال خطرات جدی را همواره به دنبال دارد که بر این حساب باید نکات ایمنی را در برابر آن به خوبی رعایت نمایید. از خطراتی که برق به دنبال دارد می توان به برق گرفتگی، آتش سوزی، انفجار وسوختگی اشاره کرد. جهت مقابله با این خطرات می بایست نکاتی را رعایت کرد تا سلامت شما به خوبی حفظ شود. بهتر است از سنین کم به فرزندان خود در مورد این خطرات آگاهی های لازم را دهید و آموزش های لازم را در برابر مواجهه با برق را به آنها بدهید.
وجود برق در خانه و محیط کار زندگی را برای ما بسیار راحت کرده است و با استفاده از جریان الکتریسیته می توانیم از وسایل مختلفی بهره بگیریم، به عنوان مثال در محیط کار دستگاه های کامپیوتر و تلفن های سانترال و برخی از دستگاه های دیگر و همچنین در خانه تلویزیون، اجاق گاز و وسایل سرمایش و گرمایش همگی با برق کار می کنند. با وجود اینکه استفاده از برق یکی از ضرورت های زندگی امروز به شمار می رود، با این حال خطرات بسیار جدی را ممکن است برای ما در پیش داشته باشد، بنابراین در استفاده از وسایل برقی باید دقت کافی را داشته باشیم و به کودکان خود آموزش های لازم را بدهیم.


جدا از وسایل الکتریکی باید به دوشاخه برق، پریزهای برق و همچنین سیم های دارای جریان برق توجه ویژه ای داشت چرا که می توانند مشکلات برقی را به خوبی نشان بدهند و البته می توانند آسیب های جبران ناپذیری را برای افراد به وجود آورند. بهتر است با اتصال چندین دوشاخه به یک پریز مدار الکتریکی را سنگین نکنید. این نکته را همواره به یاد داشته باشید که سطح بیرونی پریز برق باید خنک باشد و اگر سطح آن داغ بود خبر از مشکل جدی را به شما می دهد و باید سریعاً برقکار خبر نمایید. هیچوقت شاخه سوم سه شاخه ها را حذف نکنید و یا آن را در پریزهای دوشاخه وارد نکنید. سه شاخه های برق انتخاب بسیار خوبی برای تجهیزات الکتریکی هستند چرا که آنها دارای سیم اتصال به زمین هستند و این امر برای حفاظت فرد در برابر جریان الکتریکی بسیار مناسب می باشد.
یکی از روش های موثر برای محافظت در مقابل تهدیدات برق استفاده از مدارشکن (GFCI) است. نحوه کار دستگاه مدارشکن به این شکل است که با نظارت بر شدت جریان الکتریکی اجازه نمی دهد که هنگام ورود و خروج جریان برق به مدار، این میزان از حد عادی و نرمال خود خارج شود. چنانچه جریان برق از میزان خود خارج شود، مدار شکن وارد عمل شده و جریان وسیله برقی را قطع می کند. استفاده از این دستگاه در محیط های شرجی و دارای رطوبت بسیار ضروری و مهم به شمار می رود.
باید حتماً به فرزندان خود از سنین کم هشدارهای لازم را درباره برق بدهید و آموزش های لازم همانند وارد نکردن اشیاء داخل پریزهای برق را به آنها بدهید تا خطری آنها را تهدید نکند. چنانچه در سنین یادگیری نبودند و یا می خواهید به هیچ عنوان اطفال خود را در مقابل برق قرار دهید می توانید از درپوش های مخصوص پریز استفاده نمایید. نگران پیدا کردن این درپوش ها نباشید چرا که در تمامی فروشگاه های کالای برق پیدا می شوند.

بهتر است مراقب سیم های پوسیده و آسیب دیده و خراب باشید و در اسرع وقت آنها را ترمیم نمایید. از انداختن سیم برق زیر دست و پای افراد جداً خودداری نمایید. به میزان حرارت سیم ها و کابل های برق به خوبی توجه کنید چرا که می تواند به خوبی به شما آمارهای دقیقی از مشکلات بدهد. سیم های دارای جریان برق را هرگز و هیچوقت نزدیک مواد شیمیایی نکنید. برای ابزار برقی و وسایلی که نیاز به سیم های مخصوص و قوی دارند، از کابل های معمولی استفاده نکنید. بهتر است برای کارهای برقی از متخصص آن کمک بگیرید چرا که آنها از لباس کار ایمنی و محافظ استفاده می کنند و خطر برای آنها خیلی کمتر می باشد.


سایر نکات ایمنی مهم در مورد برق
 برچسب هشدارها و دستورات وسیه مورد استفاده دقت نمایید.
 در صورتی که دستتان خیس است و یا زیر پاهایتان خیس است، از هرگونه وسیله ای که با برق کار می کند فاصله بگیرید و هرگز به آن دست نزنید.
 هر نوع موادی که ممکن است هنگام گرم شدن یک وسیله الکتریکی آتش بگیرد را از آن وسیله دور نمایید.
 هیچوقت کابل ها و سیم ها را روی سطوح گرم قرار ندهید چرا که حرارت زیاد باعث خراب شدن سیم و ذوب شدن آن می شود.
 چنانچه در نزدیکی خطوط جریان برق مشغول به کار هستید، پیشنهاد می کنیم از ابزار فلزی استفاده نکنید و یا در صورت نیاز از ابزارهای فلزی دارای عایق جریان برق استفاده کنید.
 هراز چند گاهی تمامی سیم ها، اتصالات و جعبه های برق را بررسی نمایید و در صورت دیدن مشکل با متخصص تماس حاصل نمایید.
 به هنگام وقوع طوفان و ساعقه لوازم الکتریکی خود را از برق جدا کنید.
 اطمینان حاصل نمایید که سیستم گرمایشی یا پنکه روی سطح مستحکمی قرار داده شده اند تا خطر واژگونی وجود نداشته باشد.
 چنانچه خودتان می خواهید دست به وسایل برقی و سیم های دارای جریان برق بزنید حداقل از دستکش ایمنی استفاده نمایید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, لباس ایمنی, تجهیزات ایمنی, لباس برق, دستکش ایمنی, دستکش برق, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 163 تاريخ : شنبه 3 آبان 1399 ساعت: 18:18

امروزه استفاده از ماسک اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. همانطور که می دانید حتی برخی مکان ها حتی اجازه ورود افراد بدون ماسک را نمی دهند. تنها دلیل این کار حفظ سلامتی جامعه و بهبود شرایط در وضعیت قرمزی است که بیماری کرونا ایجاد کرده است. ماسک برای افراد هم از فرد سالم محافظت می کند و هم بیماران را در امنیت نگاه می دارد. ماسک ایمنی تنها برای انتقال و جلوگیری بیماری استفاده نمی شود و این تنها بخشی از کاربرد ماسک های ایمنی به شمار می رود.
ماسک های ایمنی انواع مختلف و کاربردهای متنوعی دارد. ماسک معمولی به اصطلاح ۳ لایه همان ماسک هایی است که در جامعه در این دوره استفاده بیشتری دارد که به ماسک جراحی نیز معروف هستند، می توان از نام آن متوجه شد که پزشکان و پرستاران از این نوع ماسک بیشترین استفاده را دارند.


کارایی ماسک ایمنی مشخص است و می توان گفت ماسک دهان و صورت به صورت کلی از افراد در برابر ذرات معلق در هوا همانند گرد و خاک، بخارهای سمی و همچنین مواد شیمیایی محافظت می کند. نکته بسیار مهمی که باید برای ماسک ها رعایت کنید این است که حتماً اندازه صورتتان باشد و کوچکتر و بزرگتر نباشد. چرا که هم راحتی شما حفظ شود و هم ایمنی شما در برابر عوامل خارجی محفوظ بماند.
نکته قابل توجه این است که افرادی که مجبور به استفاده از ماسک در محیط کاری همانند لباس ایمنی هستند و حتماً باید از ماسک ویژه ای استفاده کنند تصور نکنند که دیگر بیماری نمی گیرند و یا انتقال نمی دهند. رعایت نکات بهداشتی در روزهای کرونایی حرف اول را می زند.
جمله اول ایمنی بعد کار امروزه به شکلی متفاوت نمایان شده است، به این صورت که ابتدا باید تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایید، سپس ایمنی و بعد کار. اکثریت مردم در این روزهای وضعیت قرمز به مواردی همانند ماسک، دستکش، الکل و شستوشوی مرتب دست ها عادت کرده اند.
حال به موارد بررسی دقیق ماسک های ایمنی می پردازیم و به صورت دقیق بیان می کنیم که دقیقا! چطور باید از ماسک استفاده نمایید.

طرز صحیح قرار دادن ماسک بر روی صورت
۱-
 با دو دستان خود ماسک را نگاه دارید.
در قدم بعدی ماسک ایمنی را روی دهان و بینی خود بگذارید به صورتی که تمام دهان و بینی در ماسک قرار بگیرند.
۲- ماسک هایی که هر طرف دوبند دارند: یک بند از بالای گوش و دیگری از پایین گوش رد شده و پشت سر آنها را بهم گره می زنیم. ماسک هایی که دارای یک بند هستند نیز به همین صورت بخشی از بالای گوش و بخش دیگر از پایین گوش رد می شود.
۳- روی بینی قسمتی همانند فلز نرم دارد که باید آن را با دستانتان روی بینی فیکس نمایید.
توجه داشته باشید این مراحل را باید با دقت انجام داده و البته ماسک با اندازه صورتتان تهیه نمایید تا به خوبی سلامت شما حفظ شود.

لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم...
ما را در سایت لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم دنبال می کنید

برچسب : لباس کار, تجهیزات ایمنی, ماسک, ماسک ایمنی, استفاده از ماسک, بررسی ماسک ایمنی, نویسنده : مهدی آردم ardam-safety بازدید : 149 تاريخ : شنبه 3 آبان 1399 ساعت: 18:00